Selasa, September 20, 2011

last...

assalammualaikum dan salam sejahtera...12 SEPTEMBER 2011...aku da masuk UniMAP..da setat belajar bagi tahun ke-3 aku...tahun terakhir...INSYALLAH...aku nk try yg terbaik sem ni...kurangkan bermain games yg da lama aku pelopori selama bertahun2 ni...haha...dan INSYALLAH juga aku nk try dapatkan result yg terbaik untuk diri aku dalam tahun yg terakhir ni...kawan2...sama2 la kita berusaha...hahaa....ALL THE BEST...

Jumaat, Ogos 12, 2011

fening fening...

assalammualaikum dan salam sejahtera...aku rasa isu pasal BERSIH da reda kot...tp timbul plak hal lain dalam negara kita...isu murtad plak da...pening betul...semoga negara MALAYSIA terus aman dan harmoni....tiada kacau bilau dan perpecahan antara kaum...^^

Rabu, Ogos 10, 2011

syukur

assalammualaikum dan salam sejahtera,....aku rasa bersyukur bila dapat berbuka puasa bersama mak aku...dapat duduk semeja dan makan bersama...berbeza pada tahun lepas...mak aku kena serangan jantung...masa tu kena masa bulan Ramadhan jugak...balik dari kolej...hanya berbuka semeja ng abah...mak plak terlantar kt ruang tamu....alhamdullilah....kesihatan mak aku da pulih seperti sedia kala...dapat gk berbuka puasa dan duduk semeja ng mak n abah aku....selamat berbuka puasa...^^

Isnin, Ogos 08, 2011

tamat~~~

assalammualaikum dan salam sejatera....5/8 merupakan hari terakhir aku praktikal kt sirim inkubator...aku harap ape yg aku dapat kt sana aku dapat guna di masa hadapan...hehehe...hari yg terakhir sempat la berbuka puasa ng salah sorang staff inkubator sirim yg agk rapat la jugak...terima kasih kepada semua staff sirim yg smuanya baik2 belaka...^^
 
ini la staff yg aku katakan..mohd syazali namanya..

 oh aku akan dindukan suasana dalam bilik ni wahkakaka....sentiasa harum kerana harumnya sabun...^^


teman seoffice aku kui2...^^



tempat bertapa di inkubator sirim...^^

aku cuma nk ucap terima kasih kepada smua staff2 sirim dan xlupa juga supervisor2 aku kerana sudi terima smua budak2 UniMAP wt praktikal kt c2...kenangan untuk 3 bulan yg xkan aku lupakan...^^

Selasa, Ogos 02, 2011

pertama kali...^^



assalammualaikum dan salam sejatera....xde pe sgt nk cerita sebenarnya....just nk cerita g sambut bufday ng beliau....terima kasih kepada beliau kerana sudi teman saya sepanjang hujung minggu ni huahuahua.....dan terima kasih sebab belikan saya kek heheh...sedap..da habis da kek tu...



Jumaat, Julai 29, 2011

kecewwoooo........

assalammualaikum dan salam sejahtera...agk terkilan apabila melihat Malaysia gagal untuk ke pusingan seterusnya dalam kelayakan Piala Dunia 2014...ape pun...aku tetap bangga dengan Malaysia...tanah tumpahnya darahku...midfield dan defence Malaysia hancur semalam...ketiadaan Shafiq Rahim agk terasa sbb midfield xhidup..nk harapkan Amirulhadi mmg ssh la...sbb dapat bola kt dia xde yg pergi support dia plak...teruskan perjuangan mu Malaysia untuk sukan olimpik dan sukan sea...^^

Rabu, Julai 27, 2011

hePi bUfdaY....

selamat hari jadi kepada diri saya sendiri wahkakaka....terima kasih kepada member2 yg wish kt aku....


terima kasih kepada ainul huda yg member saya hadiah ni...hehe....da 21 tahun da,,,kena mengundi la lepas ni wahkakakak...^^

Selasa, Julai 26, 2011

ramadhan

assalammualaikum dan salam sejahtera...ramadhan sudah hampir menjelma...semoga aku dapat menempuh dgn penuh kesabaran..mahu menambahkan amal ibadat aku di waktu yg penuh rahmat ini..tidak ketinggalan juga kepada rakan2 aku...selamat berpuasa...yg mane xganti lagi puasa tu..ganti la cepat2 ye dlm seminggu ni hahaha....


Sabtu, Julai 09, 2011

BERSIH tapi KOTOR!!!


assalammualaikum dan salam sejahtera...riuh hari ni psl BERSIH 2.0...eh bodo la buat benda yg macam tu...ko nk bersih ape sebenarnya....mengong..menyusahkan kerajaan....yg aku xthn...MELAYU pun join...weh MELAYU...ko sedar x ape ko buat??MELAYU BODOH!!!sape2 MELAYU yg bergi BERSIH tu mmg BODOH....kenapa la org kita ni senang sgt kena bodoh?tw x BERSIH tu anasir dari NGO luar negara yg nk kaco MALAYSIA...xpuas ati ape lagi??MALAYSIA da aman la...ko nk buat kaco buat ape?nk tnjk kt negara luar negara kita pun boley wt demostrasi ke?tw x sape sape dalang buat bnd alah ni?tw x?TUHAN da bagi otak la...special pny utk manusia ni...xboley pikir ke???


orang macam ni korang nk sokong???bodoh!!xpikir ke ape???xnmpk lagi kot orang2 kita ni...

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh... dikenakan tindakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.

6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.

7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Inilah perjuangan Ambiga yang sedang mendapat sokongan daripada orang Islam PAS dan PKR di dalam Negara kita hari ini. Kalau inilah yang kita mahukan,marilah kita menyatakan sokongan tanpa berbelah bagi kepada Ambiga dan IFC.Maruah Melayu Islam di bawah tapak kaki si Hindu Ambiga!

hah...ni tuntutan dia...weh orang MELAYU,xtercabar ke ng tuntutan ni?pikir la...skg negara lua nk porak peranda negara kita....da aman elok2 nk wt kaco...korg nk nanti suatu hari nanti kita org MELAYU dan ISLAM kena tindas kt negara sendiri?pikir la....xpasai2 korg menyesal nanti...bila diorg da naik...korg tw la mcm ne...


nk pilihanraya adil ape lagi?da adil la...klu btl la xadil, xkn ade parti pembangkang boley menang kt setengah2 tempat tu...ni smua propaganda je...nk mengaburi mata2 kita smua...padahal bnd alah ni ade agenda tersendiri....xpyh la dk buat bnd alah ni....mengarut...

paper semalam...habis majoriti hotel kt KL kena tempah utk penyokong2 BERSIH ni...mane dpt dana byk tu oit....kaya kot...sbb ape boley tempah hotel byk giler kt KL?dari mana dpt dana yg byk tu?pikir la....NGO negara lua kot yg support...nk jjatuhkan negara kita....mgkn agenda nya nk jatuhkan ISLAM sendiri kt negara kita....

marilah kita sama2 renungkan...ade otak...pikir la sendiri....ntah2 sekarang negara2 yg nk buat kaco kita tengah gelak2 kn kt kita....

p/s: maaf la klu bahasa aku ni kasar...aku xtahan tgk org kita diperbodohkan mcm tu....bak kata hang tuah...xkn MELAYU hilang di dunia...klu bnd ni berterusan...mgkn MELAYU akan hilang di dunia....


Jumaat, Jun 24, 2011

gomo MALAYSIA gomo!!!

 assalammualaikum...hehehe...gumbira sangat2 bila Malaysia layak untuk pusingan yang seterusnya dalam kelayakan sukan Olimpiik 2012 dengan kemenangan 2-1 terhadap Lebanon semalam...dan Malaysia juga satu satunya wakil Asia yg layak ke pusingan setrerusnya...wwwoooowwww!!!!.....permainan yg cantik daripada Malaysia semalam....mungkin zaman kegemilangan bola sepak Malaysia akan bangkit sekarang...syabas Malaysia...teruskan usaha mu...kita tetap akan menyokong hahaha...tapi sayangla...bolos gk sebijik..tu pun sebab Malaysia main ng 10 org pemainsebab Gary Steven Robbat kena kad merah.....Tahniah kepada semua pemain2 bola sepak Malaysia kita....^^


gol pertama dari Malaysia...hasil sumbangan Md Irfan Fazail pada minit ke-7 hasil sepakan sudut yg mengelirukan pertahanan Lebanon....


gol kedua dari Wan Zack pada minit ke-40 selepas menerima hantaran menarik daripada Gary Steven Robbat....lorongan cantik tw...nasib baek Wan Zack kaki panjang hahaha.....

pape pun kepada pemain Malaysia...teruskan perjuangan anda...^^
 






Khamis, Jun 23, 2011

Gerhana bulan paling gelap dalam tempoh 11 tahun


Perhatikan tajuk di atas?Adakah keserasian 2011 yang mempunyai angka 11 pada dua digit terakhir itu dengan kaitan tajuk ‘Gerhana bulan paling gelap dalam tempoh 11 tahun’??? Ya, satu fakta angka tanpa di duga dan anda sendiri telah terlepas pandang tanpa anda sedari.
Fenomena gerhana bulan penuh akan berlaku esok (Khamis pagi 14 Rejab 1432H) ini iaitu gerhana paling gelap dalam tempoh 11 tahun apabila bulan melintasi umbra. Ini akan berlaku bermula jam 1.24 pagi untuk selama 100 minit dan menjadi gelap sepenuhnya pada jam 3.22 pagi. Apa yang lebih mengejutkan anda ialah fenomena itu berlaku sebanyak dua kali tahun ini, sekali lagi pada Disember nanti selepas kali terakhir berlaku pada 16 Julai 2000. Gerhana bulan penuh yang cuma berlaku ketika fasa purnama ini juga boleh dilihat di benua Afrika, Eropah, sebahagian besar Asia dan Australia. Tunggulah akan wujud malapetaka hebat sekali lagi pada Disember ini kepada masyarakat dunia umumnya.

Sedarkah anda?Menjelang dua hari berlakunya gerhana bulan paling gelap dalam tempoh 11 tahun ini telah menghasilkan pelbagai bencana alam,antaranya gempa bumi 6.2 magnitud gegar Laut Maluku,kepulauan Sulawesi,Isnin lalu. Gempa bumi magnitud 5.5 pada skala Richter di Sumatera Utara dikesan pada 8.08 pagi kelmarin, manakala gempa bumi kedua magnitud 5.7 dilaporkan berlaku pada 11.01 pagi.Hari ini berlaku gempa bumi di Timur Tengah iaitu negara Iran dengan magnitud 5.3 pada skala Richter.

Gerhana ini dikatakan paling gelap pernah berlaku kerana biasanya walaupun gerhana penuh, kita masih boleh melihat sedikit cahaya pada permukaan bulan. Keadaan ini disebabkan ketika fasa gerhana penuh itu, bulan melintasi bayang paling gelap bumi iaitu umbra. Permulaan gerhana penuh kali ini boleh dilihat penduduk di selatan Chile, timur Argentina dan timur Brazil.

Di Malaysia, gerhana dapat dilihat ketika bulan terbit di langit timur pada awal pagi. Penghujung gerhana penuh dapat dilihat penduduk Thailand, Kemboja, Vietnam dan barat Australia. Bahagian barat Eropah pula akan melihat bulan terbit yang mengalami gerhana penuh. Mereka melihat bulan gelap terbit di timur yang kebiasaannya terang ketika fasa purnama. Kali ini bulan kelihatan seolah-olah hilang.

Kejadian gerhana bulan hanya berlaku ketika fasa purnama dan apabila seluruh atau sebahagian bulan memasuki bayang bumi. Cahaya matahari yang jatuh ke atas bumi menyebabkan sebahagian bumi terang (siang) dan sebahagian lagi gelap (malam) serta menyebabkan bayang bumi mengunjur ke angkasa.
Beliau berkata, ada dua bahagian bayang, di bahagian dalam dan luar. Bayang bahagian dalam dinamakan umbra, yang lebih gelap daripada bahagian luar, penumbra.

Sekiranya bulan purnama, ia memasuki kawasan bayang akan mengakibatkan terjadinya gerhana. Jika seluruh bulan memasuki umbra, gerhana penuh akan berlaku. Jika hanya sebahagian bulan memasuki umbra, gerhana separa yang akan berlaku dan jika bulan hanya memasuki penumbra, gerhana penumbra yang akan terjadi. Bagaimanapun gerhana bulan tidak berlaku setiap bulan. Ini disebabkan satah orbit bulan condong sebesar lima darjah berbanding dengan satah orbit bumi. Gerhana hanya berlaku sekiranya bulan melalui satah orbit bumi.

Pada 16 Jun ini, gerhana penuh terjadi disebabkan seluruh bulan memasuki umbra. Magnitud gerhana kali ini ialah 1.71, yang menunjukkan darjah kegelapan permukaan bulan. Nilai ini menunjukkan gerhana bulan kali ini adalah gelap.

Di Malaysia, fasa gerhana kali ini bermula apabila bulan menyentuh penumbra pada jam 1.24 pagi waktu tempatan, 16 Jun 2011. Ketika fasa gerhana ini bermula, bulan berada di langit barat. Ketika berada dalam bayang penumbra, cahaya bulan mula berkurangan tetapi sukar dikesan dengan mata kasar. Fasa penuh bermula apabila bulan mula menyentuh umbra pada jam 3.22 pagi. Bulan mula kelihatan gelap secara perlahan-lahan sehingga ia menjadi gelap sepenuhnya jam 03.22 pagi dan di tengah-tengah fasa penuh pada jam 04.13. Tempoh bulan mengalami fasa gelap sepenuhnya selama 100 minit. Bulan mula meninggalkan bayang umbra dan memasuki penumbra secara perlahan-lahan pada jam 5.02 pagi. Ia mula kelihatan bercahaya sedikit demi sedikit sehingga penuh sejam kemudian dan kembali normal pada 07:02 pagi. Gerhana bulan boleh dilihat dengan mata kasar tanpa perlu menggunakan penapis.
Gerhana yang jelas dapat dilihat semasa Bulan memasuki bayang umbra Bumi ( U1 ) mulai jam 02:23 pagi sehingga gerhana maksimum berlaku pada 04:13 pagi.
Bulan akan mula keluar dari bayang umbra Bumi (U3) pada 05:03 pagi dan keluar sepenuhnya daripada bayang umbra Bumi (U4) pada 06:02 pagi.
Gerhana masih terus berlaku sehingga 07:01 pagi tetapi fenomena tersebut tidak dapat disaksikan pada waktu itu kerana Bulan berada di kawasan bayang penumbra Bumi yang kurang.
Umat Islam disunatkan untuk menunaikan solat sunat khusuf iaitu solat sunat gerhana bulan secara berjemaah bersama khutbah gerhana sempena gerhana bulan penuh. Solat gerhana dilakukan sekurang-kurangnya 2 rakaat seperti solat sunat biasa. Lafaz Niat Solat Sunat Gerhana Bulan,Sahaja aku solat sunat gerhana bulan dua rakaat kerana Allah Taala.Sila layari website www.brigadezameerfisabilillah.blogspot.com untuk melihat gambar tambahan Gerhana Bulan Paling Gelap Dalam Tempoh 11 tahun.

Tahukah anda? Tidak lama lagi akan berlaku cuaca yang tidak menentu sepanjang tempoh 2011,2012 dan 2013?Ada yang telah berlaku sepanjang tahun ini dan sebelum-sebelum ini sama ada anda mengetahuinya atau anda pura-pura tidak mengetahuinya. Salah satu kekuasaan ALLAH S.W.T dan tiada siapa dapat menandinginya. Ketahuilah bahawa tidak lama lagi segenap kawasan di seluruh dunia ini akan dilitupi salji dan tempohnya hanya di dalam kehendak ALLAH S.W.T.
Bacalah segala tulisan-tulisan kami di alam maya yang menakutkan golongan zionis dan akhirnya PAGE lama kami dibuang oleh zionis dan sekutunya.Ingatlah,mereka boleh mematikan PAGE dan tulisan kami di alam maya ini tetapi mereka tidak dapat mematikan jiwa jutaan manusia yang berjuang di jalan ALLAH SWT. Alhamdulillah,kami sempat mengumpulkan segala tulisan kami tahun lepas dan tersusun rapi di dalam buku kami. Apa yang kami bentangkan kini merupakan sambungan dari buku nukilan kami sebelum ini dan kami ukirkan nota ini khas kepada semua umat ISLAM terutamanya mereka yang memahami bahasa melayu.
Kami dedahkan maklumat yang tidak didedahkan di kaca tv anda, maklumat yang tidak disiarkan di dada akhbar anda...Dunia sudah akhir zaman,jangan lepaskan peluang untuk anda mengetahuinya dengan lebih banyak pendedahan yang bakal kami lakukan.Kami ceritakan kepada anda satu cerita yang jarang diberitahu oleh guru anda semasa di bangku sekolah,amat jarang diberitahu oleh pensyarah anda semasa di IPT,amat jarang diberitahu oleh ustaz/ustazah yang anda kenali,amat jarang dikaji oleh ulamak di sekeliling anda…..
Hantarkan butiran yang kami perlukan itu ke alamat emel kami jika anda serius ingin mengikuti perkembangan ilmu yang akan kami hujahkan dengan lebih mendalam.Terpulanglah kepada anda hendak menganggap sesuatu yang negatif pada kami kerana sesungguhnya Allah MAHA MENGETAHUI.Kepada semua yang selalu mengikuti perkembangan semasa kami,semestinya mereka dapat memahami setiap kata-kata kami.Nantikan penjelasan ringkas yang bakal terungkap tidak lama lagi kepada semua dan penjelasan lebih mendalam di kalangan ahli Brigade Zameer Fisabilillah….
Artikel ini dipetik secara rasmi menerusi laman web www.brigadezameerfisabilillah.blogspot.com
###Salam Peringatan dari Brigade Zameer Fisabilillah###

Tiga Golongan Selepas Membaca NOTA BERMANFAAT Ini
Selepas anda membaca nota ini, anda berhak memilih anda golongan yang mana seperti tertera di bawah.Tiga golongan manusia selepas membaca artikel ini:

1) golongan yang suka share nota ini kepada semua MANUSIA
Sila klik button share di bawah nota ini. Segala kandungan bermanfaat boleh diambil untuk sebaran umum,simpanan, dan sebagainya.Sekiranya anda ingin menyebarkan nota ini ke halaman website lain, SILA LETAKKAN pautan link pada blog anda atau pada artikel yang diambil sebagai kredit kepada penulis...Jazakumullah..Awas!!!Jangan sesekali kerana anda ingin mengejar populariti sehingga suka copy paste dan letakkannya sbg nota hasil penulisan anda sedangkan bukannya anda yang menulis dan mengkaji dengan lebih mendalam nota ini.Ingatlah,ALLAH memerhati segala yang anda lakukan dan Allah mengetahui niat tersembunyi anda itu.
Contohnya,SILA LETAKKAN AYAT INI,
SUMBER dari brigadezameerfisabilillah@yahoo.com,  www.brigadezameerfisabilillah.blogspot.com & http://www.facebook.com/pages/Salam-Peringatan-Fisabilillah/187949327922436
Anda umpama tanah. Walaupun hujan hanya turun seketika,anda telah memanfaatkannya sebaik mungkiin. Contohnya, tanah ini akan cepat-cepat mengambil manfaat dari air hujan yang turun sebentar tadi lalu menumbuhkan buah-buahan yang segar untuk kebaikan manusia sejagat.

2) golongan yang suka membantah ayat Al-Quran dan As-Sunnah
Golongan ini suka membantah sesuka hati seolah-olah dia sahaja yang betul. Padahal tanpa dia sedari, kadangkala dia bercakap secara membantah.Ingatlah,perselisihan itu akhirnya akan membawa kecelakaan kepada diri anda sendiri. Apa yang pasti,JANGAN SESEKALI MENOLAK AL-QURAN AS-SUNNAH DALAM KEHIDUPANMU, rajinkanlah dirimu mendekatinya sebelum kamu diiringi ke pusara....JANGAN SESEKALI MENOLAK AL-QURAN DAN AS-SUNNAH DALAM KEHIDUPANMU...(hendak baca huraian lebih lanjut,sila baca sepenuhnya info pada page ini)
 Anda seumpama batu-batuan dan pasir.Walaupun hujan selalu turun, namun tidak ada apa-apa perubahan yang berlaku. Batuan tadi tetap kekal sebagai batuan serta tidak menumbuhkan sesuatu yang bermanafaat seperti buah dan sebagainya.

3)golongan yang masuk telinga kanan,keluar telinga kiri
Golongan ini akan memudaratkan dirinya sendiri tanpa dia sedari. Golongan ini walaupun tidak menentang Dakwah Islamiyyah itu contohnya, namun kehadiran mereka juga seolah-olah tidak dirasai oleh masyarakat, kerana mereka menjadi golongan yang tidak ada sensitiviti dan kesedaran untuk membangunkan ummah dengan wasilah Islam yang syumul.Ingatlah,anda boleh komen setiap statement dan nota saya,asalkan komen anda adalah komen motivasi bukannya komen yang bersifat membantah atau komen yang dikategorikan lari dari topik seperti yang telah berlaku sebelum ini.
Anda di ibaratkan seperti air kolam yang bertakung. Keadaan air ini tetap kekal sebagai air dan tidak membuahkan apa-apa hasil yang lain. Apabila hujan turun, air tadi hanyalah akan bertambah, namun tidak ada apa-apa perubahan yang berlaku. 
 

Ahad, Jun 19, 2011

kapcai

assalammualaikum dan salam sejatera...da lama xmengupdate blog ni..biasa la...bz katakn wahkakakaka...so aku nk crita psl aku g tlg abg aku jual mnyk enjin ni...korg pernah baca majalah KAPCAI?yg mane selalu baca mmg akn follow...so kira ni anjuran KAPCAI la yg mana diorg kumpul sape2 yg minat utk menjual barangan2 motosikal...mcm2 motosikal ade dowh..perghh...geng2 konvoi pun dtg sekali beb....bley la tgk mcm2 motosikal yg diorg da make-over wahkakaka....
 jadi ni la minyak enjin yg aku tlg abg aku jual dan promote kt Motor Bike Event...ROCK OIL...khas dtg dari UK 100%....xde psg2 atau packet2 kt Malaysia...smua dari sane...klu nk tw ng lebih lanjut...bley layari ke page RCK Auto di FACEBOOK...
http://www.facebook.com/pages/RCK-Auto/192216560830218...ni linknya ok...



ni antara minyak2 enjin yg ade la...utk smua jenis kenderaan motosikal dan juga kereta....dua2 ade....basikal pun ade la jugak...hahaha....performance kenderaan korg mst puas ati bila guna minyak ni...aku pun da try...enjin ringan je...mmg puas ati...jadi,sape2 berminta nk tw..bley la leave komen kt blog ni ataupun layari page FACEBOOK tu ye...nanti akan diberitahu dgn lebih lanjut di sana....
gambar2 kat bawah ni antara yg aku snap...byk sgt dowh...xlarat nk berjalan2 nk g ambk gambar...yg dkt2 ng kedai aku je hahaha....

 setai x aku hahaha....lenguh la tgn aku klu naek motor cmni hahaha...
 korg tgk je sekeping cmni...tp harga dia RM400...wwoooo...khas utk pembelajaran kanak2 masa kecil...ini utk ajar ank2 korg ( yg mana ade anak la) keseimbangan dan juga keyakinan utk anak2 anda...
 geng2 FZ...
 perrgghhh...mst tuan pny motor ni bekas askar hahaha...


 geng2 RX-Z




geng2 superbike...stylo la sial....nk jugak nanti beli sebijik....

aku join event ni utk satu hari je sbb xmuat van nk g esk tu waaaa..sedey2...tp xpela...atleast aku da tw event2 dia cmne kn....okla...setakat ni dulu la....bubye....^^


Rabu, Mei 25, 2011

new life


assalammualaikum dan salam sejahtera...wah da lama xupdate blog haha...bz incubation katakan..padahal xdela mane sgt kn hahaha...jadi nk cerita psl incubation ni...aku kena department buat sabun basuh baju...so produk ni baru lagi...detailnya xley la nk crita...jaga hak cipta terpelihara hahaha....so aku dan epul akan try tlg supervisor kitorang utk pasarkan produk diorg...yang kitorang suka supervisor kitorang sempoi gk la...kami pun dapat layanan yang baek juga...hahah...aha,,so nk promote la cikit...klu ade sesiapa yg nk beli sabun tu...nk order kt aku pun boley la..skang tgh wt bundle sale hahaaha....so minggu depan kitorang akan msk bengkel kot...rasanya la...nk proses buat sabun...so stay tunned cewah ...^^
ok la...habis crita psl incubation...skg psl life aku selama kt tempat baru aku ni haha....selama tinggal kt umah abg aku ni xde la masalah sgt..cuma kua duit minyak motor je...so hjg minggu lepas kua la aku jalan2 kt pekan KLANG tu...xde la jauh sgt...knl2 tempat n jalan dulu...so klu aku g shopping complex...kompem2 kedai tu aku singgah dan cari mula2....kedai PC GAME hahaha...
                                             
game CRYSIS 2 ni aku xboley maen lagi setakat ni...CD ade problem la plak da...aish..nk g tukar malas plak nk manjat2 smpai tingkat ats hahaha...xpe2...cari kedai laen dulu beli laen hehehe....tapi orang kata game ni mmg smart dan bez...xsabar nk maen ooiii....


game ni plak 2 hari maen da hbs da...kjp sgt la plak...ye la...da maen pun berjam2 mane xhbs cepat hahaa...

tapi yg sedihnya...PSP rosak motherboard la plak..melayang RM200 kui2...xpe2...bukan duit saya..duit kakak saya...hahaa...ni sebab tauke tu la pny psl...xreti nk update version last2 srh aku byr half price plak....apee daa....

so setakat ni la dulu ye crita saya...^^

About Author


foReVer

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers