Sabtu, Julai 09, 2011

BERSIH tapi KOTOR!!!


assalammualaikum dan salam sejahtera...riuh hari ni psl BERSIH 2.0...eh bodo la buat benda yg macam tu...ko nk bersih ape sebenarnya....mengong..menyusahkan kerajaan....yg aku xthn...MELAYU pun join...weh MELAYU...ko sedar x ape ko buat??MELAYU BODOH!!!sape2 MELAYU yg bergi BERSIH tu mmg BODOH....kenapa la org kita ni senang sgt kena bodoh?tw x BERSIH tu anasir dari NGO luar negara yg nk kaco MALAYSIA...xpuas ati ape lagi??MALAYSIA da aman la...ko nk buat kaco buat ape?nk tnjk kt negara luar negara kita pun boley wt demostrasi ke?tw x sape sape dalang buat bnd alah ni?tw x?TUHAN da bagi otak la...special pny utk manusia ni...xboley pikir ke???


orang macam ni korang nk sokong???bodoh!!xpikir ke ape???xnmpk lagi kot orang2 kita ni...

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh... dikenakan tindakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.

6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.

7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Inilah perjuangan Ambiga yang sedang mendapat sokongan daripada orang Islam PAS dan PKR di dalam Negara kita hari ini. Kalau inilah yang kita mahukan,marilah kita menyatakan sokongan tanpa berbelah bagi kepada Ambiga dan IFC.Maruah Melayu Islam di bawah tapak kaki si Hindu Ambiga!

hah...ni tuntutan dia...weh orang MELAYU,xtercabar ke ng tuntutan ni?pikir la...skg negara lua nk porak peranda negara kita....da aman elok2 nk wt kaco...korg nk nanti suatu hari nanti kita org MELAYU dan ISLAM kena tindas kt negara sendiri?pikir la....xpasai2 korg menyesal nanti...bila diorg da naik...korg tw la mcm ne...


nk pilihanraya adil ape lagi?da adil la...klu btl la xadil, xkn ade parti pembangkang boley menang kt setengah2 tempat tu...ni smua propaganda je...nk mengaburi mata2 kita smua...padahal bnd alah ni ade agenda tersendiri....xpyh la dk buat bnd alah ni....mengarut...

paper semalam...habis majoriti hotel kt KL kena tempah utk penyokong2 BERSIH ni...mane dpt dana byk tu oit....kaya kot...sbb ape boley tempah hotel byk giler kt KL?dari mana dpt dana yg byk tu?pikir la....NGO negara lua kot yg support...nk jjatuhkan negara kita....mgkn agenda nya nk jatuhkan ISLAM sendiri kt negara kita....

marilah kita sama2 renungkan...ade otak...pikir la sendiri....ntah2 sekarang negara2 yg nk buat kaco kita tengah gelak2 kn kt kita....

p/s: maaf la klu bahasa aku ni kasar...aku xtahan tgk org kita diperbodohkan mcm tu....bak kata hang tuah...xkn MELAYU hilang di dunia...klu bnd ni berterusan...mgkn MELAYU akan hilang di dunia....


Tiada ulasan:

About Author


foReVer

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers